Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Policji w Kazimierzy Wielkiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Policji w Kazimierzy Wielkiej.

Data publikacji strony internetowej: 2015-01-15.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2015-01-15.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób Głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie do starszych filmów. Wyłączenia dotyczą filmów, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-15. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest sierż. szt. Tomasz Darmoń, koordynator ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, adres poczty elektronicznej tomasz.darmon@ki.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 80 48 248. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Główna siedziba Komendy Powiatowej Policji w Kazimierzy Wielkiej, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy al. Parkowej 1 w Kazimierzy Wielkiej. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz numerem umieszczonym na ścianie budynku. Posiada też tablicę informacyjną znajdującą się po prawej stronie głównego wejścia. Do wejścia głównego prowadzą schody. Przy schodach do wejścia głównego znajduje się platforma przyschodowa dla osób z niepełnosprawnością, w tym osób poruszających się na wózku. W holu głównym, po lewej stronie od głównego wejścia znajduje się pomieszczenie służby dyżurnej, które jednocześnie pełni funkcję punktu obsługi interesantów. Dyżurni nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego jednak na wyposażeniu jednostki jest terminal DX80 wyposażony w ekran dotykowy oraz kamerę i mikrofon służący się do komunikowania się z osobami w języku migowym. Po prawej stronie od głównego wejścia znajduje się pokój, w którym mogą być przyjmowani interesanci. W przypadku potrzeby ustalenia numeru telefonu do zainteresowanej osoby, dyżurny ustala właściwy numer i powiadamia telefonicznie osobę o oczekującym interesancie. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Osoby odbierane są z punktu obsługi interesantów i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika Policji (osoby wprowadzającej). Przejście z holu głównego do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Z powodu braku platform przyschodowych i windy interesanci z niepełnosprawnością ruchową obsługiwani są w pokoju obsługi interesantów znajdującym holu głównym. Toaleta dla interesantów także znajduje się w holu głównym i jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Przed wejściem głównym do budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Osoby niesłyszące mogą skontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Kazimierzy Wielkiej za pośrednictwem smsa. Nr telefonu dla wiadomości sms to 723 192 063. W treści wiadomości należy wpisać następujące dane: imię i nazwisko; adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość); sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (adres poczty elektronicznej, numer faksu, numer telefonu); rodzaj sprawy, z jaką zgłasza się osoba uprawniona, lub nazwę wydziału do którego zgłasza sprawę (lub który prowadzi sprawę już rozpoczętą); termin spotkania (zgłoszenie należy przesłać co najmniej na 3 dni robocze przed spotkaniem); podać metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Istnieje również możliwość umówienia spotkania w domu osoby z niepełnosprawnością, która nie jest w stanie samodzielnie dotrzeć do urzędu. Wymaga to wcześniejszych uzgodnień z koordynatorem ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Na terenie powiatu kazimierskiego działają 4 Policyjne Punkty Przyjęć Interesantów:1.Policyjny Punkt Przyjęć Interesantów w miejscowości Skalbmierz znajduje się w budynku Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Skalbmierzu przy ul. Szkolnej 1, 28-530 Skalbmierz. Czynny jest w każdy czwartek w godz. 09.00-10.30. Budynek nie jest przystosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami, ale dla interesantów jest możliwość obsługi na poziomie O.2.Policyjny Punkt Przyjęć Interesantów w miejscowości Czarnocin znajduje się w budynku Urzędu Gminy w Czarnocinie pod dresem: Czarnocin 100, 28-506 Czarnocin. Czynny jest w każdą środę w godz. 09.00-10.00. Do budynku wchodzi się schodami oraz przy pomocy podjazdu dla osób niepełnosprawnych.3.Policyjny Punkt Przyjęć Interesantów w miejscowości Bejsce znajduje się w budynku Urzędu Gminy w Bejscach pod adresem: Bejsce 252, 28-512 Bejsce. Czynny jest w każdy piątek w godz. 08.00-09.00. Budynek nie jest przystosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami, ale dla interesantów jest możliwość obsługi na poziomie O.4.Policyjny Punkt Przyjęć Interesantów w miejscowości Opatowiec znajduje się w budynku Domu Kultury w Opatowcu przy ul. Rynek 3, 28-520 Opatowiec. Czynny jest w każdy wtorek w godz. 12.00-13.00 i każdy piątek w godz. 09.30-10.30. Do budynku wchodzi się schodami oraz przy pomocy podjazdu dla osób niepełnosprawnych.

Powrót na górę strony